Sunday, March 17, 2013

cerita kita

pada satu saat ku merenungi luar jendela,
ada tangan yang sedang asyik melakar satu lukisan
dengan pelbagai warna, pelbagai cerita
aku terkesima, kagum dengan lukisan itu
bagai ada satu kisah yang sangat berharga

aku lihat kita berlari,
aku lihat kita menari,
aku lihat kita senyum lansung ketawa
aku lihat lagi, asyik sekali

kali ini aku nampak bahu yang lebar
-- tempat ak menangis
aku nampak tangan yang menggapai
-- saat aku hampir tersungkur
aku nampak air mata yang mengalir
-- waktu yang sama aku tenggelam dalam sendu
dan aku lihat banyak senyuman
-- lalu mengundang tawa yang pecah berderai
aku nampak saat kita bergaduh
aku nampak setiap saat kita bersama
tidak akan pernah aku lupa

lalu terpadam lampu sinematografi

aku kembali ke alam realiti
di ceruk ruangan sepi
dan bermonolog atas kerusi

No comments:

Post a Comment